تبلیغات در سایت ما

unb group

آخرین مطالب سایت:

تبلیغات
unb group
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 218
  • کل نظرات : 3
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 350
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.144.96.159
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    unb group
    به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم استفاده کرده باشید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی
    چاپ تی شرت
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by 1code
    دریافت کد بارش برف

    برای اولین بار در جهان ساخت ربات های نظامی در ارتش آمریکا


    جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    ارتش ايالات متحده به زودي و براي اولين بار در تاريخ روبات هاي نظامي را در عملياتي واقعي به خدمت ميگيرد.اين روباتهاي نظامي که از هيچ چيز نميترسند و هميشه در پست خود آماده خدمت هستند Swords نام دارند.

     

    مقاله ای درباره روباتهای جنگجو و اجزای انها

    آموزش کار با پروتئوس

    برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    نرم افزار پروتئوس یکی از نرم افزار های معروف و قدرتمند در رشته الکترونیک می باشد که از آن می توان برای طراحی و آنالیز مدارات الکترونیک استفاده کرد.

    جالب است بدانید که این نرم افزار دارای دو بخش مجزا بوده که در یک بخش می توان مدار طراحی شده را آنالیز کرد و در بخش دیگر مدار می توان برای مدار طراحی شده pcb یا مدار چاپی ساخت که البته ساخت مدار چاپی در آن بسیار ساده تر نسبت به نرم افزار های مشابه مانند PROTEL است.

    شبیه ساز رباتیک بازوی اختاپوس

    محققان کالج سنت آنا در پیزا این بازو را به عنوان بخشی از پروژه ای بزرگتر خواهند ساخت که بودجه آن توسط کمیسیون اروپا تامین می شود.

    برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید

    آموزش ساخت ربات مسیر یاب با AVR

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    معمولا اکثر افراد برای ورود به علم رباتیک با ربات های مسیر یاب یا تعقیب خط پا به این عرصه می گذارند . ربات های تعقیب خط دارای سنسور هایی در جلوی ربات هستند که با تشخیص خط سیاه موجود در سطح زمین تصمیم به پیچیدن می گیرند . در کل یکی از جذاب ترین ربات ها ربات تعقیب خط است که بخاطر سخت افزار ساده و نحوه برنامه نویسی باعث شده حتی دانش آموزان نیز به این علم علاقه مند شوند .

    کتابی بسیار ساده و جالب را برای شما آماده کردیم که توسط دوست خوبمان جناب آقای فتوحی جمع آوری شده است . از سخت افزار و قطعات ساده الکترونیک شروع به آموزش کرده و سپس آموزش کار با میکروکنترولر AVR مخصوصا Atmega8 را داده است و در ادامه نحوه کار با نرم افزار CodVision را آموزش داده است . جالب توجه این است در آخر این کتاب برنامه نویسی یک ربات مسیریاب عملی را برای شما قرار داده است که شاید خیلی ها دنبال آن باشند .

    آموزش نرم افزار Bascom + AVR

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    همانطور که می دانید زبان بیسیک و سی پر طرفدار ترین زبان های برنامه نویسی می باشند و AVR هم که میکروکنترلر مورد علاقه و خوش دست دانشجویان ایرانی است . زبان بیسیک زبان ساده و قابل فهم برای افراد تازه کار است . از طرفی کاربرد زیادی هم می تواند در مقیاس بالایی داشته باشد .

    این کتاب که از آموزش نصب نرم افزار Bascom گرفته تا آموزش برنامه نویسی آن به همراه تصاویر زیادی از محیط برنامه برای شما آماده کرده ایم . اگر به تازگی قصد دارید به دنیای میکرو کنترلر ها پا بگذارید این کتاب مقدماتی را به شما پیشنهاد می کنیم .

    بخش هایی که در این کتاب می خوانید :

    بخش اول : مقدماتی در مورد میکرو AVR

    بخش دوم : نصب Bascom

    بخش سوم : معرفی منو ها

    بخش چهارم : محیط شبیه سازی

    بخش پنجم : محیط برنامه نویسی

    بخش ششم : دستورات برنامه Bascom

    بخش هفتم : معرفی پورت ها

    بخش هشتم : معرفی LCD

    بخش نهم : معرفی Key

    بخش دهم : چند مثال

    یک میلیون ربات، کارگران جدید شرکت فاکسکان

    برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    یک میلیون ربات، کارگران جدید شرکت فاکسکان

     فاکسکان شرکت بزرگی است که در چین، تایوان و چندین کشور دیگر کارخانه های بزرگی دارد. این شرکت محصولات الکترونیک بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را تولید می کند. در واقع محصولات مختلف سونی، اپل، ایسر، ایسوس، اینتل، نوکیا، مایکروسافت، اچ پی، دل و بسیاری دیگر از شرکت ها در نهایت توسط این شرکت تولید یا مونتاژ و تکمیل می شوند. ‏

     

     

    مقدمه ای بر ربات های میکرو ماوس - ماز - لابیرنت

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    اگر در خط رباتیک بوده باشید و یا اخبار آن را دنبال کرده باشید حتما تا الان از موشهای هوشمند هم چیز هایی به گوش شما رسیده است . همانطور که از اسم این ربات ها مشخص است این ربات ها به خاطر هوش و طرز تفکرشان نام گذاری شده اند . در واقع شما باید بهترین الگوریتم را برای آن ها پیاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

     

    می توانید دیتا شیت ها ، پروژه آماده با میکروی PIC ، مدار های راه انداز سنسور آلترا سونیک ، قوانین و .... در رابطه با این ربات ها را از لینک زیر دانلود نمایید .

    راه اندازی استپر موتور با AVR

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    با پیشرفت صنعت نیاز به قدرت و دقت بیشتر احساس شد و موتور ها نیز تغییر شکل دادند . برای مثال اگر قبلا فقط از موتور ها انتظار داشتیم چیزی را حرکت دهند امروزه از موتور ها انتظار داریم با دقت میلیمتری این کار را انجام دهند طوری که امروزه در اکثر ربات ها از آنها استفاده می شوند

    استپ موتور نوعي موتور مثل موتورهای DC است که حرکت دورانی تولید می کند. با این تفاوت که استپ موتورها دارای حرکت دقیق و حساب شده تری هستند. این موتورها به صورت درجه ای دوران می کنند و با درجه های مختلف در بازار موجود هستند . موتورهای پله ای موجود در بازار معمولا در دو نوع ۵ یا ۶ سیم يافت مي شود . موتور ديسك سخت يك نمونه موتور پله‌اي است . كاربرد اصلي اين موتورها در كنترل موقعيت است . اين موتورها ساختار كنترلي ساده‌اي دارند. لذا در ساخت ربات كاربرد زيادي دارند. بطوريكه به تعداد پالسهايي كه به يكي از پايه‌هاي راه ‌انداز آن ارسال مي‌شود موتور به چپ يا راست مي‌چرخد.

    ربات های پرنده و موتور های براشلس BrushLess

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    مدتی است که در مسابقات رباتیک ، ربات های پرنده نیز محبوبیت خاصی در بین شرکت کننده ها پیدا کرده است . این ربات ها به صورت معمول باید بتوانند از یک مسیر پر پیچ و خم عبور نمایند و به مقصد برسند . و امتیازاتی که شامل این ربات ها می شود سرعت ربات - استحکام - امکان فیلمبرداری - پیدا کردن مصدومین در مسیر - کشیدن نقشه مسیر - و لندینگ اتوماتیک است البته در هر مسابقه قوانین خاص خود را دارد .

    حال شما چیزی از موتور های دور بالا یا همان براشلس این ربات ها می دانید ؟

    آیا نحوه انتخاب ملخک و پروانه ها را می دانید ؟

    آیا می دانید چگونه باید تعادل این ربات ها را در هوا حفظ نمایید ؟

    و سوال های دیگر که با توجه به نیاز های شما در ساخت این ربات ها ما مطالبی مختصر و مفید را بصورت یک جا برایتان جمع آوری کرده ایم .

    مطالبی که در این رابطه دانلود خواهید کرد شامل موارد زیر می شوند :

     - چگونه ملخ های هلیکوپتر را بالانس کنیم

     - مقایسه بین هلیکوپتر های گام ثابت و گام متغیر

     - انواع ملخ هلیکوپتر

     - کنترل حرکت چرخشی هلیکوپترها

     - آَشنایی با موتور های براشلس

     - روش برنامه نویسی موتور های براشلس

     - قوانین مسابقات ربات های پرنده روبوکاپ ایران اپن 2011

    مهمترین کاربرد های ربات های پرنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

     - شناسایی مناطق دچار بحران ناشی از عوامل طبیعی مانند سیل زلزله آتش سوزی در برف ماندگان و ...

     - فیلم برداری تلویزیونی سینمایی و مستند و برای اهداف تبلیغاتی

     - بازرسی توربین های بادی، خطوط انتقال برق قدرت و برج های پالایشگاه برای جلوگیری از خرابی های کوچک قبل از تبدیل به مشکلی بزرگ

     - جمع آوری اطلاعات هواشناسی، ترافیکی و نقشه برداری

     - شناسایی نظامی و گشت های مرزی

    پروژه راه اندازی LCD لمسی ( تاچ اسکرین ) به همراه GLCD

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    این روز ها بازار لوازمی با صفحه نمایش لمسی داغ است و هر کسی دوست دارد بجای فشردن یک کلید فقط با لمس کردن به آن فرمان دهد .

     

    برای کاربران وبلاگ unb یک مقاله به شدت کامل در رابطه با روش راه اندازی تاچ اسکرین های مقاومتی که در بازار به وفور یافت می شوند قرار دادیم که نحوه برنامه نویسی آن به زبان C با کدویژن را به خوبی آموزش داده است . همچنین نقشه راه اندازی آن بصورت سخت افزاری .

    برای دوستانی هم که به زبان بیسیک و با کامپایلر Bascom کار می کنند یک پروژه فوق العاده جالب به زبان بیسیک آماده کرده ایم که با لمس تاچ اسکرین می توانید هر کدام از دستگاه هایی که به خروجی میکرو متصل هستند را روشن و خاموش کنید . این پروژه جالب برای میکروکنترلر AVR است . این پروژه توسط آقای حسین جاری نوشته شده است. از ایشان نهایت تشکر را داریم

    محتوای پروژه : فایل پروتئوس ، فایل برنامه Bascom ، فونت های مورد نیاز LCD ، آموزش راه اندازی و ...

     

    مختصری درباره Touch Screen ها :

    تاچ اسکرین ها به دو دسته مقاومتی و خازنی تقسیم می شوند .

     - در نوع مقاومتی که قیمت بسیار مناسب تری هم نسبت به نوع خازنی دارند دو صفحه شفاف روی هم قرار می گیرد که هر کدام از این صفحات دارای یک خط مقاومتی در راستای افق یا عمود دارند

    که با لمس صفحات شما دو ولتاژ مختلف برای میکرو ارسال می کنید . سپس در میکرو کنترلر بررسی می کنید که این دو ولتاژ با هم مربوط به کدام نقطه از صفحه لمسی می شود .

    در واقع باید از ADC میکرو استفاده نمایید تا ولتاژ را از میکرو بخوانید . بعد از تجزیه اینکه کدام نقطه لمس شده دستوری در خروجی اجرا شود .

     - در نوع خازنی دقت بسیار بالاست و در این نوع می توان قابلیت هایی مثل مولتی تاچ را که منظور لمس چند نقطه به طور همزمان است را گنجاند . البته این نوع LCD قیمت بالایی دارند و در بازار کمیاب هستند مگر اینکه بخواهید از یک گوشی که به کار نمی رود استفاده نمایید . ساختمان این نوع بر اساس کارکرد خازن ساخته شده است.

    برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید از مقاله ای که در ادامه مطلب وجود دارد استفاده کنید . امیدواریم این پست کمک زیادی در رابطه با Touch Screen ها به شما کرده باشد .

    مقاله ای درباره روبات های نائو

    جذاب ترین ربات های مسابقات رباتیک بدون شک ربات های نائو هستند؛ ربات هایی که اصطلاحا به آنها Humanoid یا انسان نما می گویند.

    برای مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    دانلود پروژه بازی جذاب پازل ویدئویی با AVR به زبان C

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    ینبار یک پروژه استثنایی برای دوستداران AVR و برنامه نویسان زبان سی در نظر گرفته ایم . این پروژه در واقع یک بازی پازل زیبا است که نمونه آن را در دستگاه های بازی های ویدئویی قدیمی ( آتاری ، میکرو ، سگا و موبایل ها ) حتما دیده اید . با این تفاوت که پردازنده این پروژه جذاب یک میکروکنترلر AVR می باشد و خروجی آن به تلویزیون متصل می شود . ساخت این پروژه بسیار کم خرج است . زیرا فقط از یک میکرو ATmega168 استفاده می کند .

    زبان این پروژه C است و سطحی پیشرفته و حرفه ای دارد که برای تازه کارها درک آن بسیار سنگین است . ولی برای حرفه ای ها پر از نکات جدید است . صد البته که راه اندازی آن حتی برای تازه کارها جذاب است .

    دانلود کتاب ساختار ربات های ویژه مکان های ناهموار

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    کتابی که اینبار به شما معرفی می کنیم کتابی مناسب برای بررسی انواع مکانیزم های ربات های متحرک برای حرکت در سطوح ناهموار است که می تواند مرجعی بسیار مناسب برای کسانی باشد که قصد ساختن چنین ربات هایی دارند باشد . ربات های مورد بررسی در این کتاب بیشتر برای مسابقات مین یاب دستی ، انسان نما ، امداد و مریخ نورد کارایی دارد .

    مطالبی که در این کتاب می خوانید :

    • فصل اول : مقدمه ای در مورد انواع ربات ها و تاریخچه آنها
    • فصل دوم : انواع ربات های مخصوص محیط های نا هموار
    • فصل سوم : ربات های پا دار
    • فصل چهارم : تفاوت های میان ربات ها از نظر حرکتی

    در کل ، این کتاب مطالب جدید و به روزی دارد . پیشنهاد می کنیم این کتاب کامل را که حاصل تلاش های جناب آقای مهندس مهدی قنواتی و آقای امین انصاری است را از دست ندهید . همچنین یک کتاب انگلیسی نیز که مرجع بسیار کامل و خوبی است در کنار این کتاب قرار داده ایم که در صورت نیاز به محاسبات واقعی می توانید از آن نیز استفاده کنید.

    دانلود کتاب ضبط و پخش صدا با AVR و MMC


    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    برای کسانی که اولین بار می خواهند صدا را با میکرو AVR ضبط کنند همیشه سوال است که چگونه صدا را درون میکرو ذخیره کنند . اینبار یک مقاله خیلی مفید در این زمینه برای شما قرار می دهیم . همچنین در پایان یک پروژه ساده به زبان بسکام نوشته شده است که برای شروع به کار شما حتما مناسب خواهد بود .

    دانلود پروزه ارسال SMS با ماژول RF

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    این بار یک پروژه بسیار جالب با میکرو AVR برایتان قرار دادیم.

    این پروژه با استفاده از ماژول های RF ، متنی را که توسط کیبرد وارد می کنید و روی LCD نمایش پیدا می کند را به یک گیرنده دیگر ارسال می کند . برد تقریبی این فرستنده گیرنده حدود 2-3 کیلومتر است ولی به محیط هم خیلی بستگی دارد . این پروژه به زبان بسکام نوشته شده است . میکروی استفاده شده ATmega8 است . کیبرد 4*4 و LCD 16*4 در ساخت آن نیاز دارید .

    شماتیک به همراه سورس بسکام و فایل هگز فرستنده و گیرنده برای شما قرار داده شده است .

    پروژه ساخت اسیلوسکوپ با میکرو pic

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    در این پروژه شما با نحوه ساخت اسیلوسکوپ به وسیله میکرو pic سری 18 اشنا خواهید شد.

    دانلود جزوه ماشین های الکتریکی - موتور های القایی

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    این جزوه در 102 صفحه جمع آوری شده است و شامل بخش های زیر است :

    • ساختمان موتور های القایی
    • مشخصات گشتاور - سرعت موتور القایی
    • انواع روش های راه اندازی موتور های القایی
    • روش راه اندازی موتور های القایی تکفاز

    خازنی با ضخامت یک تار موی انسان


    تحول در باتریهای آینده دانشمندان آمریکایی یک "میکرو ابر- خازن" را ایجاد کردند که به نازکی یک تار مو بوده و می تواند در ساخت باتریهای آینده مورد استفاده قرار گیرد.

    پژوهشگران دانشگاه درکسل در فیلادلفیای آمریکا به راهکار جدیدی دست یافتند که در آینده می تواند باتریهای بزرگ امروزی را به دست فراموشی بسپارد.
    این محققان یک میکرو ابر- خازن را با استفاده از...

    جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    دانلود کتاب آموزشی PLC FATEK

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    فصل های این کتاب شامل :

     

    فصل اول : پیش نیاز

    مدار فرمان ، رله ها ، کنتاکتورها ، موتورهاي پله اي ، موتورهاي خودفرمان ، لیمیت سوئیچ ، سنسور ، ترموکوپل ، لودسل ، سنسور فتوالکتریک ، سنسور القایی ، سنسور خازنی ، پتانسیومتر ، کدکننده ، واحدهاي ورودي و خروجی آنالوگ ، مدارات منطقی ، مدارهاي ترکیبی ، مدارهاي ترتیبی ، حافظه ها ، منطق دیجیتال ، مفهوم بیت ، RS اعداد صحیح ، فلیپ فلاپ ، BCD کد

    PLC فصل دوم : مفاهیم

    برنامه نویسی به روش نردبانی ، برنامه نویسی به روش فلوچارتی یا نمایش جعبه اي تابع ، برنامه نویسی به روش ماژول هاي ورودي و خروجی ، منبع ، CPU پردازنده ، PLC انواع ، Staement لیست جملات ، عبارت یا RLO اجراي متناوب و چرخشی برنامه ، کوپل کننده نوري ، بیت ، PLC حافظه ، PLC تغذیه ، برنامه ریز

    فصل سوم : مفاهیم سخت افزار FATEK

    شبیه سازي ، Winproladder رابط برنامه نویسی ، نرم افزار ، PLC منبع تغذیه ، برد اصلی ، پاسخ زمانی برنامه ، رمز گذاري

    فصل چهارم : مفاهیم نرم افزار و توابع برنامه نویسی

    دیاگرام نردبانی ، مدار خودنگهدار ، رله هاي داخلی ، رله کمکی داراي باطري پشتیبان ، ثبات یا رجیستر ، شیفت رجیستر ، تایمرها ، شمارنده ها ، پردازش اعداد ، دستورالعمل انتقال اطلاعات ، دستور العمل مقایسه اعداد ، دستورالعمل عملیات حسابی ، پرش ، فراخوانی زیر برنامه ، سایر توابع برنامه نویسی

    42 - فصل پنجم : تمرینات

    دانلود مقاله مموریستور ها یا مقاومت های حافظه دار

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

     

    مدار های مجتمع هم شامل قطعات فعال مثل ترانزیستور و هم قطعات غیر فعال ، مقاومت ، خازن و حتی سلف می باشند . این سه عنصر غیرفعال در اکثر مدارات استفاده می شوند و به عنوان سه عنصر اصلی شناخته شده اند و هیچ کس فکر نمی کرد که ممکن است عنصر مداری چهارمی نیز وجود داشته باشد .

    در سال 1971 یک پروفسور نه چندان معروف به نام Lean Chua در دانشگاه UC Berkeley مقاله ای منتشر کرد که در آن ادعا می کرد عنصر چهارمی وجود دارد . chua این عنصر را ممریستور نام نهاد . او با توجه به اهمیت وجودی مموریستور ، حتی پیشنهاد کرد که کتابهای تئوری مدار به سبب وجود این عنصر ، باز نویسی شوند . هیچکس توجه جدی روی این کشف علمی نکرد . زیرا نمونه فیزیکی یا مدلی برای ممریستور وجود نداشت . و تنها یه صورت تئوری ریاضی قابل بحث بود . تا اینکه در سال 2008 ، استنلی ویلیامز و همکارانش در کمپانی آمریکایی هولت پاکارد ممریستور را با وسایل فیلم نازک در مقیاس نانو ساختند . آنها یک مدل فیزیکی از ممریستور ارائه دادند و به این ترتیب ممریستور به صورت کامل کشف شد . قابل ذکر می باشد که نقش علم نانو تکنولوژی در پیدایش ممریستور بسیار موثر بود زیرا تنها در مقیاس نانو خواص ممریستور هویدا می شود .در نهایت می توان گفت کشف این عنصر را مدیون پیشرفت علم نانو مواد هستیم . شاید به زودی کتابها بر اساس این کشف جدید ویرایش شوند .

    در این پست 4 مقاله بسیار معتبر را برای شما آماده کرده ایم از جمله :

    • مدل سازی مقاومت حافظه دار (ممریستور)
    • کاربرد ممریستور در حافظه های غیر فرار و پیاده سازی گیت های منطقی
    • بررسی ساختار فیزیکی ممریستور و شبیه سازی آن
    • پاورپوینت معرفی ممریستور

    ربات‌ها هم مسئول رفتارشان خواهند بود

    جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    ربات‌ها هم مسئول رفتارشان خواهند بود؟؟؟
     

    همچنان كه كشورهاي پيشرفته در حال توليد سربازان رباتيك براي جايگزين آنها با انسان در ميدان نبرد هستند يك سوال اخلاقي در اين ارتباط همواره ذهن‌ها را به خود مشغول كرده است.

    ساخت ربات حامل مشعل المپيك

     

    خودنمايي تكنولوژي در المپيك??????

    اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

    جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

     

    خودنمايي تكنولوژي در المپيك

    ساخت ربات حامل مشعل المپيك

    ربات حاملان مشعل در المپيك به منظور صدمين سالگرد توليد پدر اطلاعات رباتيك جهان و بازيهاي المپيك 2012 ساخته شد.

    توانمندی افراد فلج به حرکت بازوی رباتی

    توانمندی افراد فلج به حرکت بازوی رباتی

    جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    دانلود 200 مدار الکترونیکی جذاب

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    کتابی که معرفی می کنیم کتاب بسیار عالی در رابطه با مدارات 100 درصد عملی با ترانزیستور است که از مدارات پایه و ساده شروع و در انتها مدارات پیچیده را آماده نموده است . متاسفانه چند کتاب هم در ایران در این زمینه چاپ شده است که محتوای همین کتاب را فقط فارسی کرده اند . در این کتاب عکس های متعدد رنگی وجود دارد که در صورت داشتن خطا به راحتی متوجه خواهید شد .

    نام چند مدار الکترونیکی که در این کتاب می خوانید :

    مدار شنود قدرتمند با میکروفون

    مدار تستر ترانزیستور

    مدار فلشر دو LED

    مدار تعقیب خط سفید

    مدار تشخیص دهنده نور

    مدار تشخیص دروغ گو

    مدار کنترل دور موتور

    مدار فلز یاب

    مدار آمپر متر

    مدار واکی تاکی

    مدار شارژ خورشیدی

    مدار تشخیص تاریکی با آلارم

    مدار منبع تغذیه

    مدار کلید لمسی

    مدار مسابقه چند نفره

    و ...

    دانلود پروژه های منبع تغذیه سوئیچینگ

    جهت دانلود بهادامه مطلب مراجعه کنید:

    به درخواست یکی از کاربران مبنی بر نبود مدارات و پروژه های منابع تغذیه سوئیچینگ در اینترنت ، وبلاگ تیم unb چند مدار بسیار قدرتمند و عالی منبع تغذیه که ساخت آنها بسیار به صرفه و از طرفی جریان قابل قبولی به شما می دهند برای شما آماده کرده است 

    دانلود پروژه کنترل وسایل منزل از طریق خط تلفن + PCB + کدویژن

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    همانطور که از نام مدار پیداست وظیفه این پروژه کنترل وسایل خانگی با استفاده از خط تلفن است . ولی روش ارسال دیتا به چه صورت است ؟

    تنها کمیتی که از طریق خط تلفن بصورت معمول جابجا می گردد صوت است . همچنین جالب توجه است که هر کلید بر روی تلفن یک فرکانس ثابت دارد . در واقع هر کلید روی کیبرد یک صدای خاص خود را دارد .

    با توجه به این ویژگی می توان در سمت گیرنده ، مداری طراحی کرد که با شنیدن صدای هر یک از کلید ها تشخیص دهد کدام کلید بوده است .

    در این مورد یک تراشه طراحی گردیده است با نام 8870 که قابلیت تشخیص صدا و مشخص کردن کلید زده شده است .

    تنها کاری که باید انجام گردد این است که زمانی که تلفن زنگ می خورد تلفن بصورت اتوماتیک وصل گردد . برای اینکار باید یک مدار طراحی گردد که در صورت زنگ خوردن تشخیص خودکار داشته باشد و 8870 را به خط تلفن متصل کند . سپس خروجی های 8870 را بررسی کرد و در میکرو پردازش کنیم چه عددی روی کیبرد تلفن زده شده است .

    آموزش پروژه نویسی در کدویژن از مبتدی تا پیشرفته(هر هفته یک پروژه)

    جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید:

    - اگر این ترم امتحان میکروکنترلر دارید

    - اگر قصد دارید پروژه نویس خوبی شوید

    - اگر فکر می کنید برنامه ها را خوب می فهمید ولی نمی توانید بنویسید

    - اگر آَشنایی اندکی با میکرو دارید ولی قصد دارید حرفه ای تر شوید

    - اگر وقت کمی برای یادگیری کدویژن دارید

    - اگر دوست دارید به تمامی پروژه های میکرو تسلط پیدا کنید

    - اگر ...

    این صفحه را بوک مارک کنید و هفته ای یک بار به آن سر بزنید تا هر هفته یک پروژه ساده را با هم یاد بگیریم . این پروژه ها ساده ترین پروژه ها در نوع خود هستند ولی همگی خط به خط دارای توضیح می باشند . و همه دارای فایل پروتئوس برای تست می باشند .

    Icon13 به همت مخترع ایرانی ، ربات انسان‌نمای فوتبالیست با قابلیت ویژه ساخته شد

    منبع تغذیه 0 تا 30 ولت تثبیت شده با قابلیت کنترل جریان 0.002 تا 3 آمپر

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان unb group ... و آدرس unb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    hossein - از کجا دانلودش کنم - 1391/8/27
    poya - لطفا مطالب مفید را به ایمیل بنده ارسال کنید - 1391/8/4
    مسعود - سلام.وب شماهم خاص و زیباست.خسته نباشی - 1391/4/4
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به unb group امتیاز دهید